Mest stilte spørsmål

For å gjøre det så enkelt som overhodet mulig for deg som kunde og gjennomføre en handel hos oss, har vi lagt stor vekt på å gjøre handlevogn og kasse så lett forståelig som mulig. Når du trykker kjøp på en vare vil en mini handlekurv bli synlig (popup vindu). I dette "popup" vinduet vil du kunne korrigere vareantall, se anbefalte produkter, fortsette å handle, gå direkte til handlevognen. I handlekurven velger du om du ønsker å gå videre til kassen, du vil se oversikt over alle produktene i handlevognen, totalpris, opptjening av kredittpoeng, rabattkort felt, muligheter til å beregne fraktkostnad. Når du er ferdig med din handel går du videre fra handlevognen til kassen. I kassen vil du enkelt kunne velge fraktmåte, betalingsform, leveringsadresse med mer. Du vil også se kostnaden for frakt beregnet ut i fra vekt, volum, kolli og destinasjon.

lukk
  • Hvordan handle

    1. Ny på Lystbutikk.no?

    Er du ny på Lystbutikk.no kan du opprette en kundekonto hos oss på denne siden. Du vil så bli bedt om å fylle inn informasjon vi trenger om deg for at vi skal kunne gi deg tilgang til vårt kundesenter gjennom en lettfattelig registrering i et steg. En kundekonto hos oss vil gi deg muligheten til:
    - å handle fra vårt store utvalg
    - opptjene kreditt poeng som du kan kjøpe varer for
    - forenklet returforespørsel (RMA)
    - konstant pris på produkter etter en "pris match" avtale
    - tilgang til forum
    - gavekort saldo oversikt
    - partnerprogram (affiliate)
    - kundestøtte, oversikt over alle dine henvendelser
    - tilgang til dine lagrede ønskelister
    - dine produktomtaler

    samt tilgang til kundesenter, samt at du kan velge å få tilsendt vårt ukentlige nyhetsbrev hvis ønskelig. Du kan lese mer om dette på "Min side" etter at du har registrert deg.

    lukk

    2. Hvordan finne produktet?

    For å hjelpe deg å finne varen du leter etter, kan du bla deg gjennom hovedkategoriene i toppen av siden, her vil passende underkategorier vises når du har valgt en hovedkategori. Kategoriene er inndelt med underkategorier som leder deg til ønsket varetype og produktsorteringsmuligheter. I alle produktlister vil du også kunne sortere varer på pris, tilgjengelighet, material trygghet, farger, størrelser og mye mer. Du vil også finne et utvalg av nyheter, best selgere, mest sette, anbefalte produkter i hver kategori. Dette er produkter vi anbefaler pga. pris, spesifikasjoner og tilgjengelighet.

    Dersom du vet eksakt hva du leter etter, kan du også bruke vår søkefunksjon som du finner på toppen av vår side til enhver tid. For å søke, skriv inn søkeordene i søkeboksen og trykk Enter eller klikk Søk for å se relevante produkter og sider. Vi viser bare produkter som inneholder alle søkeordene, men vi tar ikke hensyn til rekkefølgen på søkeordene. For å få gode resultater, er det viktig at du velger fornuftige søkeord.

    lukk

    3. Gjennomføre handel

    For å gjøre det så enkelt som overhodet mulig for deg som kunde og gjennomføre en handel hos oss, har vi lagt stor vekt på å gjøre handlevogn og kasse så lett forståelig som mulig. Når du trykker kjøp på en vare vil en mini handlekurv bli synlig (popup vindu). I dette "popup" vinduet vil du kunne korrigere vareantall, se anbefalte produkter, fortsette å handle, gå direkte til handlevognen. I handlekurven velger du om du ønsker å gå videre til kassen, du vil se oversikt over alle produktene i handlevognen, totalpris, opptjening av kredittpoeng, rabattkort felt, muligheter til å beregne fraktkostnad. Når du er ferdig med din handel går du videre fra handlevognen til kassen. I kassen vil du enkelt kunne velge fraktmåte, betalingsform, leveringsadresse med mer. Du vil også se kostnaden for frakt beregnet ut i fra vekt, volum, kolli og destinasjon.

    lukk

    4. Lagerstatus

    Vi forsøker å ha de mest populære varene på vårt lager til enhver tid. Hver eneste av våre varer har en tydelig tilgjengelighets status:

    - På lager, vi har mange av den aktuelle varen på lager.
    - Begrenset lager, det er kun et lite antall tilgjengelig og det anbefales at du bestiller varen før den blir utsolgt.
    - Ikke på lager, vi har ikke varen på lager. Årsaken kan være at vi er utsolgt, vi har problemer med å anskaffe varen fra grossit/produsent. Det betyr derimot ikke at vi ikke kan få tak i den via andre kanaler, vi anbefaler at du velger å melde deg på "jeg venter på dette produktet". Vi vil etter en slik varsel prioritere å anskaffe varen fort. Hvis vi forventer varen inn på lager vil det normalt være oppgitt en ventes inn dato.


    Når vi har mottatt og registrert din ordre, vil den enkelte lagervare bli allokert (holdt av til deg) i vårt system. Normalt tilbyr vi ikke restbestillinger, men skulle restbestilling være tilgjengelig for den aktuelle varen kan vi garantere at først til mølla også får først, selv om andre varer i den samme ordren skulle være leveringsklare.

    lukk

    5. Priser

    Alle våre priser er inklusiv merverdiavgift dersom ikke annet er oppgitt, men eksklusiv frakt og betalingskostnader (for eksempel oppkravsgebyr). Det er ingen skjulte kostnader eller småordregebyr på Lystbutikk.no, og du får full oversikt over alle kostnader, samt hvor mye merverdiavgift som utgjør totalkostnaden før du bestiller. Prisene er oppgitt i norske kroner for kunder som handler fra Norge. Kunder som handler fra andre land vil i de fleste tilfeller handle med sin egen valuta. Kunder som handler fra Svalbard og Jan Mayen og tilhørende farvann, samt kontinentalsokkelen vil få korrigert merverdiavgiften når de taster inn sin adresse.

    Vi forsøker så godt vi kan å være konkurransedyktige på pris, derfor tilbyr "pris match" på hele vårt sortiment. Finner du varen til en bedre pris et annet sted kan du be om et bedre tilbud på den aktuelle varen hos oss. Det gjøres enkelt ved at du trykker på knappen "pris match", fyll ut de nødvendige feltene og inkluder lenke til butikken der du fikk en bedre pris.

    Lystbutikk.no endrer kontinuerlig prisene på produktene våre. Dette kan skyldes endringer i valutakurser eller nye priser fra grossister og produsentene. Prisendringer den ene eller andre veien påvirker ikke mottatte bestillinger.

    lukk

    6. Tilbehør

    På de fleste produkter der det er tilgjengelig finner du tilbehør som er tilpasset det aktuelle produktet. Tilbehør er produkter vi vet passer godt sammen med produktet eller som gir deg utvidet funksjonalitet, levetid og brukervennlighet.

    lukk

    7. Spesialfunksjoner

    For den avanserte og krevende bruker tilbyr vi på Lystbutikk.no en rekke avanserte funksjoner, slik som produkt sammenligninger, ønskelister, 360 produktvisning, 1:1 produktvisning, QR koder, produkt sorterings/filter og mange flere spesialtilpassede funksjoner. Skulle vi mangle noen funksjoner! ta kontakt slik at vi får muligheten til å tilfredsstille ditt krav til funksjonalitet.

    lukk

    8. Min side

    For å logge på "Min side" (ditt eget område) kreves det at du har opprettet en konto hos oss. Det er ikke nødvendig kjøpe noe for å ha en konto.

    Du kan enkelt gjøre det herfra: Logg på min side eller opprett en konto

    Når du har opprettet en konto kan du når som helst logge deg på din konto for å få full oversikt over dine ordre og dine innstillinger på ditt helt eget område. Du kan sjekke dine tidligere ordre og spore den ordren du venter på. Dersom en av varene du har mottatt skulle ha en feil, vil kontoen din også være stedet å oppsøke dersom du ønsker å sende varen tilbake for en erstatningsvare (RMA).
    Du kan i tillegg forandre din epostadresse og ditt passord, din leverings- og fakturaadresse og du kan melde deg på (eller av) vårt nyhetsbrev, samt sjekke status på alle typer forespørsler. 

    Her har du en oversikt over noen av mulighetene som er tilgjengelig på "min side"
    - administrere dine opptjente kredittpoeng
    - returforespørsel/angrerett (RMA)
    - ordreoversikt
    - spore forsendelsene dine
    - bestille samme bestilling på nytt
    - se dine "pris match" avtaler
    - tilgang til forum
    - gavekort saldo oversikt
    - partnerprogram (affiliate)
    - kundestøtte, oversikt over alle dine henvendelser (logg)
    - tilgang til dine lagrede ønskelister
    - dine produktomtaler
    - nyhetsbrev (meld på / av)

    lukk

    9. Betingelser

    Betingelser

      • Generelt

    Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra Lystbutikk.no til forbrukere.
    Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.
    Salgsbetingelsene og annen informasjon på Lystbutikk.no er bare tilgjengelig på norsk. Betingelsene nummereres forløpende ved endringer. Vi vil oppbevare informasjon om hvilken versjon av salgsbetingelsene som gjelder for din bestilling. Versjonsnummeret blir gjentatt på ordrebekreftelsen.
    Er du under 18 år kan du bare handle på oppkrav eller betale ved levering. Du kan også få en myndig, for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg.
    Vi leverer kun til Norge, Svalbard, norsk kontinentalsokkel og andre fjerntliggende norske områder.
    Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp.
    Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, tekstmelding til mobiltelefon (SMS).

      • Definisjon av parter

    Selger er: Dalen Gruppen AS , Postboks 224, 1901 FETSUND, telefon: +47 64 000 333, telefaks: +47 64 000 333, og blir i det følgende benevnt vi eller oss.
    Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt du, deg, din eller ditt.

      • Gjennomføring av kjøp i vår nettbutikk

    For at du skal føle deg trygg på hvordan man bestiller/handler i vår nettbutikk, har vi beskrevet kjøpsprosessen, som består av følgende punkter:

        • Orientering
        • Valg av produkter
        • Handlekurven
        • Valg av forsendelses- og betalingsmåte
        • Eventuell registrering
        • Kontroll av bestillingen
        • Bekreftelse av bestillingen
        • Mottak av ordrebekreftelse
      • Bestillings- og avtaleprosess

    Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere avtalens pkt. 11.
    Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.
    Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Du har likevel rett til å gjøre gjeldende din opprinnelige bestilling såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Unntak kan forekomme.

      • Opplysninger gitt i nettbutikken

    Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
    Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

      • Priser

    Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.
    Leveranser til Svalbard, norsk kontinentalsokkel eller andre fjerntliggende norske landområder selges uten tillegg av merverdiavgift.

      • Betaling

    Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp gjennom postoppkrav, bank- eller kredittkort, eller ved kjøpsfinansiering.
    Ved bruk av kort vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som forsendelse blir foretatt.
    Uavhentede og ikke-betalte pakker vil bli belastet et gebyr på kr 500 for å dekke våre utlegg.
    Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso.

      • Levering og forsinkelse

    Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse.
    Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.
    Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.

      • Undersøkelse av produktene

    Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

      • Reklamasjon - Forbrukerkjøpsloven av 21. Juni Nr. 34 2002

    Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok tingen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

    Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig primært ved å søke retur på vår web. Support og retur

    Bekreftelse (RMA nummer) på mottak av reklamasjonshenvendelsen vil komme på mail til den mailadressen som kunden har registrert på sin "Min side". I bekreftelsen vil det også bli informert om det kreves spesielle vilkår / håndtering fra kjøper side ifm. retursending av tingen.

    Dersom det foreligger en mangel ved tingen og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende mangelsbeføyelser:

        • Holde kjøpesummen tilbake
        • Under visse forutsetninger velge mellom retting eller omlevering
        • Kreve heving dersom mangelen ikke er uvesentlig (forutsetning at varen er i samme stand og mengde, 51)
        • Kreve erstatning

    Hvis selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke tingen ( vi tolker dette løper fra tingen er kvittert inn til Lystbutikk.no ) har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.

    Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader, 30.

    Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Lystbutikk, betaler ikke Lystbutikk disse utgiftene.

      • Garanti

    Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.

      • Angrerett

    Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester (se unntak i siste avsnitt).
    Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist).
    Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder.
    For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den.
    Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Du har risikoen for transporten tilbake til oss. Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg.
    Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.

    Angreretten gjelder ikke for CD-plater, DVD-plater, VHS-kassetter og datamaskinprogrammer når forseglingen på det fysiske produktet er brutt.

    Ved kjøp av produkter i elektronisk format (lyd- eller bildeopptak, datamaskinprogram, wordfiler, pdf-filer ol.) faller retten til å angre bestillingen bort idet du har mottatt den elektroniske forsendelsen med filen på din server eller lisenskode/-informasjon er gjort tilgjengelig. Angreretten gjelder heller ikke for tidsbestemte ytelser, som kinobilletter, eller for varer som forringes raskt, som for eksempel blomster.

    Angreretten gjelder ikke på forseglede intimprodukter om forseglingen er brutt.

    Intimprodukter regnes ikke lenger som "i samme stand" dersom de er brukt/testet eller forpakningen/forseglingen er brutt. Angrerett på intimprodukter som ikke oppfyller villkårene for bruk av angrerett hvor forsegling er brutt vil du motta tilbud om å få varen returnet for egen regning, skulle du ikke ønske varen i retur vil den bli destruert siden den ikke lenger kan videreselges.

      • Personopplysninger

    Våre kunder er opptatt av at Lystbutikk håndterer personopplysninger på en betryggende måte. Under får du en nærmere beskrivelse av hvordan vi håndterer disse opplysningene.
    Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg via transportøren du velger, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Vi er dessuten pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, slik at denne historikken ikke kan slettes. Vi oppbevarer av sikkerhetshensyn også ip-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen. Denne informasjonen er også tilgjengelig på "Min side".
    Kortnummer oppbevares ikke av Lystbutikk utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering.
    Hvis du ønsker å inngå avtale om forbrukerfinansiering, må du samtykke til at vi utfører en kredittsjekk basert på fødselsnummeret ditt. Dersom du faktisk inngår en finansieringsavtale, lagres denne informasjonen frem til lånet er avsluttet. Fødselsnummeret er påkrevet for rapportering til ligningsmyndighetene. Etter at lånet er avsluttet blir kredittopplysningene anonymisert og kun brukt for statistikk.
    Vi samler også inn og oppbevarer loggdata som hvilke kategorier og produkter man kikker eller søker på, for å kunne lære hva våre kunder er opptatt av, samt forbedre produktutvalg og tilbud. Denne informasjonen benyttes også for å kunne gjøre det mulig å vise deg relaterte produkter, eller sende deg relaterte tilbud (dersom du eksplisitt har bedt om dette). Informasjonen benyttes også for å produsere trafikkstatistikker for bl.a. kapasitetsplanlegging.
    Vi bruker og krever en cookie for å kunne registrere seg og gjennomføre en bestilling. (Det er mulig å se på produkter uten å bruke cookies.) Vi forsøker dessuten å lagre en permanent cookie som brukes for å gjenkjenne deg når du kommer tilbake; denne kan slettes ved å logge ut fra kontoen din ( "Min side" ).
    Vi tilbyr en rekke e-postlister for å motta ulike typer informasjon og tilbud. Det er frivillig å motta dette, og man må eksplisitt melde seg inn i forbindelse med registrering eller på "Min side". Det er også enkelt å melde seg ut fra e-postlistene fra kontosiden( "Min side" ).
    Dersom handelen blir avbrutt, sender vi deg en e-post hvor du kan klikke deg direkte inn i handlekurven din og fullføre handelen. Den uavsluttede handlekurven blir lagret i 90 minutter med unntak om du har registrert konto, da vil handlekurven være tilgjengelig når du logger deg inn på ny.
    Lystbutikk selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke slik informasjon med tredjepart.
    Dalen Gruppen AS ved administrerende direktør er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som beskrevet ovenfor.

    Innrapportering av kringkastingsavgiften
    Ved salg av utstyr som inneholder en fjernsynsmottaker (TV, Satellitt tuner, PC med tv kort og lignende) innrapporteres kjøpers navn, adresse samt kjøpsdato til NRK.

      • Salgspant

    Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.
    Lystbutikk har salgspant i de solgte varer som sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger, jfr. pantelovens 3-14 flg. Det er kun bedrifter og offentlige etater som får kjøpe varer på kreditt, og det vil bli foretatt kredittvurdering før fakturautsendelse.

    • Priser og levering

      • Alle priser er oppgitt inkl. mva. og eks. frakt, med mindre annet uttrykkelig er nevnt.
      • Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring som følge av endrede priser fra våre leverandører.
      • Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prissvingninger og lagersituasjon. Vi forbeholder oss også rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i konkurranseforhold og alle andre årsaker.
      • Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende. Med leveringstid menes tidspunkt for ankomst av varer til vårt lager. Medgått tid til p lukking, pakking og eventuell produksjon kommer i tillegg før innlevering av forsendelsen til transportør. Når tid er oppgitt i antall dager, menes hverdager og befrakters tid kommer alltid i tillegg.Vi forbeholder oss retten til å avvike og eller endre oppgitt leveringstid uten nærmere varsel.
      • Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt som ikke skyldes feil (se nedenfor) får ikke tilbakevirkende kraft.
      • Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Lystbutikks side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan Lystbutikk ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.
    • Kundens plikter

      • Den som er registrert som kunde hos Lystbutikk, er ansvarlig for betaling av de ytelser Lystbutikk eller Lystbutikks samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra Lystbutikks side.
    • Ekstraordinære forhold

      • Lystbutikk er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis Lystbutikk godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor Lystbutikks kontroll, og som Lystbutikk ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av.
      • Lystbutikk er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra Lystbutikks side.
      • Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.
    • Endring i vilkårene

      • Lystbutikk forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.
    • Force majeur

      • Er Lystbutikk forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Lystbutikk fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.
    • Tvister og lovvalg

      • Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som angår der i omtalte og der av følgende rettsforhold hører inn under de ordinære domstoler, med Sandefjord tingrett som verneting.
    • Forbehold

      • Vi reserverer oss for skrivefeil og eventuelle prisforandringer
      • Bilder brukt på sidene våre er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende
    • Copyright

      • Alt innhold på disse nettsidene er Lystbutikk.no, Dalen Gruppen AS eller underleverandør av nevntes eiendom og er beskyttet etter bl.a. opphavsretts-, markedsførings- og varemerkelovgivningen. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder bl.a. omtale av produktene og produktspesifikasjoner, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på disse nettsidene skal under enhver omstendighet ikke lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er eksplisitt tillatt etter ufravikelig lovgivning eller etter uttrykkelig skriftlig forhåndssamtykke fra Dalen Gruppen AS.
    lukk
  • Betaling

    1. Visa og Mastercard

    Betaling med kort er trygt og enkelt. Du taster inn kortnummeret ditt, utløpsdatoen og en verifiseringskode (CVV2) og så blir du bedt om å verifisere deg med BankID (3D Secure), deretter kan du vente på leveringen. Vi samarbeider tett med VISA og Mastercard for å sørge for en kjapp prosessering av din kortinformasjon og alt foregår i meget sikre former med vår kryptering. Ingen får fysisk se ditt kortnummer gjennom hele betalingsprosessen.

    Når du legger en ordre hos oss med ditt kort blir det gjort en autorisasjon på kortet ditt. Dette betyr at vi sjekker at kortet er ekte og at det er dekning på det. Vi gjør så en reservasjon, hvor beløpet du handler for blir reservert for sitt bruk. Dette vil si at pengene fremdeles er på kortet ditt, men at de ikke kan røres av andre enn Lystbutikk så lenge ordren eksisterer.

    Dersom du kansellerer en ordre vil reservasjonen heves og pengene frigjøres på kortet ditt (normalt innen 5-7 virkedager). Det er først når vi har pakket varene ferdig og har klargjort pakken for forsendelse at pengene blir overført fra ditt kort til oss.

    Vi forbeholder oss retten til å foreta kontroller knyttet til korttransaksjonen der vi finner det nødvendig, herunder å nekte levering uten ytterligere begrunnelse dersom oppgitt kortinformasjon ikke lar seg verifisere.

    Ved eventuell kreditering av hele eller deler av en ordre som opprinnelig er betalt med Visa / Mastercard vil krediteringen normalt foretas tilbake til samme kortnummer, og ikke som direkte utbetaling til bankkonto.

    Vi lagrer ingen kortinformasjon, alle våres korttransaksjoner behandles av DIBS hvor sikkerheten blir årlig vurdert av Visa / Mastercard

    lukk

    2. Faktura for privatpersoner (Klarna)

    Kjøpsvilkår

    Handle nå - betal etter levering!

    Når du betaler via Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du behøver aldri å oppgi dine kortopplysninger og betaler alltid etter at du fått dine varer levert.

    • Få alltid varen innen du betaler
    • Alltid 14 dagers betalingsfrist
    • Du behøver aldri å oppgi kortopplysninger
    • Last ned dine fakturaer på klarna.no

    Fakturaavgiften er kr 49,- per kjøp. Ved manglende betaling tilkommer et purregebyr på kr 63,- samt forsinkelsesrente 9,25%. Ved kjøpet kan det innhentes kredittopplysninger. Alle personopplysninger håndteres i henhold til gjeldende lover og regler.

    Generelle kjøpsvilkår kan lastes ned her.

    lukk

    3. PayPal

    Lystbutikk.no tilbyr betaling med PayPal.

    lukk

    4. Betale ved utlevering (Postoppkrav)

    Du betaler ved utlevering. Oppkravsbeløpets størrelse bestemmes av, for eksempel vareverdi + porto. Ankommet og utlevert poststed kan spores. Porto kommer i tillegg. For tiden tar Posten kr. 80,- for denne tjenesten. Ved hjemlevering kan man kun benytte bankkort (Bankaksept).

    lukk

    5. Gavekort

    Kjøp av gavekort:

    Du kan enkelt kjøpe gavekort til noen du kjenner ved å velge et av våres gavekort som du finner her. Der trykker man på gavkortet og på neste side velger du selv hvor mange gavekort du ønsker å kjøpe med beløpsgrense på opptil kr 10 000,-. Deretter fyller du inn "til" og "fra", e-post samt en personlig hilsen. Trykk deretter gå til kassen og fullfør din ordre. Vi sender så gavekortet pr e-post til ønsket e-postadresse innen 24 timer. Gavekortet kan kjøpes sammen med andre varer og må betales med kredittkort. Gavekortet har en gyldighet på 18 måneder.

    Bruk av gavekort:

    Gavekortene fra Lystbutikk sendes som e-post til mottageren. Når hun\ han handler i butikken oppgis gavekortkoden i kassen, og beløpet på gavekortet trekkes fra sluttbeløpet. Man kan benytte gavekort som delbetaling, man kan også benytte flere gavekort på samme ordre. Om man handler for mer enn gjenstående saldo på gavekortet, kan man betale restbeløp med kredittkort, PayPal, postoppkrav. Man kan benytte et gavekort flere ganger dersom man ikke handler for hele saldo med en gang. I «min side» eller her vil man kunne se til enhver tid saldo på gavekortet.

    lukk
  • Levering

    1. Ulike fraktmåter

    Lystbutikk tilbyr en rekke ulike fraktmåter, du velger selv mellom disse i kassen når du plasserer ordren. Fraktpris for de ulike alternativene vises før du bestiller, slik at du nøyaktig vet hva ordrebeløpet ender på. Enkelte fraktmåter er kun tilgjengelige for enkelte postnummer, eller har begrensninger på vekt/volum. Husk å bruke korrekt adresse og postnummer på leveringsadressen din! Du får kun opp de alternativene som tilbys for din leveringsadresse og ordre.


    Volumvekt: Volumberegning er transportbransjens måte å regne om et volum til en vekt. Fraktberegnet vekt vil da være den av volumvekt og reell vekt som er høyest. Se ellers info om volumvekt.
    Fremsendingstid: Fremsendingstid varierer på de ulike fraktmåtene og på hvor i landet pakken skal sendes. For mer info om fremsendingstid, se på vår info, og transportørens info om de ulike fraktmåtene.


    Betalingsmåter: Ikke alle leveringsmåter kan betales med oppkrav. For nærmere info gå inn på info om den enkelte fraktmåte.


    Levering til private og bedrifter: Kun de fraktmåter som er gyldig for ditt kundesegment blir synlig i kassen. For nærmere info gå inn på info om den enkelte fraktmåte.

    lukk

    2. Mangler eller feil på levering

    Vare som mangler i forsendelsen

    Hvis du mangler en eller flere varer i forhold til ordre-/leveringsbekreftelsen og dette ikke skyldes at du har restordre liggende hos oss, har vi egne rutiner for å håndtere dette så enkelt som mulig.

    Har du opprettet konto hos oss, går du til «Min Side», Kundeservice, velg aktuell ordre. Denne henvendelsen må inneholde følgende informasjon:

    - Varenummer på varen som mangler

    Har du ikke opprettet konto, gå til «Kontakt Oss», fyll ut navn, e-post, telefonnummer, velg Salgsavdeling. Denne henvendelsen må inneholde følgende informasjon:

    - Ordrenummer
    - Varenummer på varen som mangler

    Salgsavdelingen vil deretter jobbe med å finne ut hva som har skjedd og rette opp eventuelle feil.


    Mottatt feil vare

    Har du mottatt en annen vare enn det som er spesifisert på ordre-/leveringsbekreftelsen skal du gjøre følgende:

    Har du opprettet konto hos oss, går du til «Min Side», Returforespørsel (RMA), velg aktuell ordre, velg årsak. Har du ikke opprettet konto, gå til denne siden, fyll inn ditt ordrenummer og e-postadresse for å vise aktuell ordre. Alle obligatoriske felter må fylles ut. Bekreftelse (RMA nummer) på mottak av henvendelsen vil bli sendt til den e-postadressen som du har registrert på din "Min side", eller den e-postadressen som du benyttet ved kjøpet (ikke opprettet konto).

    Vent på videre instruksjoner fra vår salgsavdeling, ikke send varen i retur før du har mottatt et gyldig returnummer (RMA). Salgsavdelingen vil rette opp eventuelle feil og sørge for at du får korrekt vare.

    lukk

    3. Posten Brev uten sporing

    Brev uten sporing er en rask, effektiv og usikker forsendelsesmåte.

    Ordren sendes normalt dagen etter bestilling, forutsatt at alle varen(e) er på lager. For å sikre at din bestilling blir behandlet så raskt og effektivt som mulig, er korrekt navn og adresse på mottaker viktig. Leveringsadressen må være den adressen hvor brevpost blir levert - postkasse eller postboks. For å unngå problemer med levering, er det viktig at du står oppført med oppgitt adresse i Postens adresselister? (Dersom man flytter og sender adresseendring til folkeregisteret, så oppdateres ikke Postens adresselister automatisk etter folkeregisteret). Er du usikker, vennligst ta kontakt med Posten (tlf.nr: 04004) og sjekk at du står oppført med korrekt adresse. Dersom sendingen ikke får plass i postkasse eller postboks, må mottaker hente sendingen på postkontoret. Brev uten sporing er den mest usikre leveringstjenesten du kan velge. Årsaken til det er at den ikke er sporbar, den leveres direkte til postkasse, noe som gjør at uvedkommende kan stjele din forsendelse, uønskede personer kan åpne din forsendelse. Vi anbefaler derfor at man benytter pakke tjenester i stedet der diskresjon, trygghet og sporing er av viktighet.

    Fremsendingstider, hvor lang tid tar det før posten kommer frem?

    • A-Prioritert er framme 1-2 dager etter bestilling
      Til utlandet beregnes 2-10 dager til mottakerlandets grense
    • B-Økonomi  er framme 3-5 dager etter bestilling.
      Til utlandet beregnes 4-14 dager til mottakerlandets grense


    Brev uten sporing som fraktmåte har enkelte begrensninger.

    • Sendingen kan ikke veie mer enn 350g, inkl. emballasje.
    • Maks mål er: Lengde 34 cm, bredde 24 cm og høyde 6 cm.
    • Ordren kan ikke ha høyere verdi enn kr. 1000,- inkl. mva, og kan heller ikke sendes i oppkrav.
    • Sporing tilbys ikke på denne fraktmåten.
    lukk

    4. Klimanøytral Servicepakke

    Klimanøytral Servicepakke er et trygt, raskt og sporbart fraktalternativ.

    Ordren sendes normalt dagen etter bestilling, forutsatt at alle varen(e) er på lager. For å sikre at din bestilling blir behandlet så raskt og effektivt som mulig, er korrekt navn og adresse på mottaker viktig. Leveringsadressen må være den adressen hvor servicepakke blir levert.

    - Du henter pakken selv på Posten
    - Du kan spore pakken din og få status på hvor pakken din befinner seg
    - Elektronisk varsling gir deg mulighet til å hente pakken tidligere
    - Klimanøytral levering


    Levering
    Pakken (Klimanøytral Servicepakke) blir levert til ditt postkontor/ Post i Butikk, hvor du henter pakken selv. Transporttid er normalt 1-3 virkedager, avhengig av strekning. Pakken kan leveres over hele landet, inkludert Svalbard.

    Pakken leveres klimanøytralt. Dette betyr at Posten forplikter seg til å redusere transportens klimagassutslipp og i tillegg kompensere for resterende utslipp. Les mer på posten.no/miljo

    Fremsendingstid, hvor lang tid tar det før posten kommer frem?
    Fremsendingstiden er 1-3 virkedager, enkelte strekninger 4-5 virkedager.  Transporttidene finner du her . Eksempler:
    Oslo-Oslo: 1 virkedag
    Bergen-Oslo: 1 virkedag
    Oslo-Bodø: 3 virkedager
    I perioden 12.12.- 23.12. vil fremsendingstiden øke med inntil 2 dager

    Mål og vekt
    Maksimum vekt: 35 kg pr kolli
    Maksimum lengde: 240 cm
    Maksimum mål: Lengde pluss omkrets:360 cm
    Minimumsmål: 23x13x1cm

    Varsling
    Du varsles om at pakken er ankommet via SMS, e-post eller hentemelding i postkassen. Har du ikke mulighet til å hente selv, kan du bestille hjemlevering når du sporer pakken.

    Postoppkrav
    Pakken kan betales når den mottas.

    Sporing
    - Pakken kan spores ved hjelp av sporingsnummeret.
    - Last ned posten's sporingsapplikasjon for Android og iPhone.

    Unngå problemer med feiladressering.
    For å unngå problemer med levering, er det viktig at du står oppført med oppgitt adresse i Postens adresselister? (Dersom man flytter og sender adresseendring til folkeregisteret, så oppdateres ikke Postens adresselister automatisk etter folkeregisteret). Er du usikker, vennligst ta kontakt med Posten (tlf.nr: 04004) og sjekk at du står oppført med korrekt adresse.

    lukk

    5. Pakke På Døren

    Hjemlevering (På Døren) av pakker på kvelden er et trygt, raskt og sporbart fraktalternativ.

    Ordren sendes normalt dagen etter bestilling, forutsatt at alle varen(e) er på lager. For å sikre at din bestilling blir behandlet så raskt og effektivt som mulig, er korrekt navn og adresse på mottaker viktig. Leveringsadressen må være den adressen hvor Pakke På Døren blir levert.

    - Levering mellom kl. 17:00 og 21:00
    - Vi varsler deg på sms når pakken er underveis og ringer 30 - 60 min  før levering
    - Tilbudet gjelder i de fleste byer og større tettsteder

    Levering
    Pakken leveres hjem til deg man-fre mellom kl. 17:00-21:00. Du kan endre leveringsdag når pakker er på vei til deg.

    Fremsendingstid, hvor lang tid tar det før posten kommer frem?
    Fremsendingstiden er 1-3 virkedager, enkelte strekninger 4 virkedager. Se detaljerte fremsendingstider
    Eksempler:
    Oslo-Oslo: 1 virkedag
    Bergen-Oslo: 1 virkedager
    Oslo-Bodø: 2 virkedager
    I perioden 12.12.- 23.12. vil fremsendingstiden øke med inntil 2 dager

    Mål og vekt
    Maksimum vekt: 35 kg pr kolli
    Maksimum lengde: 240 cm
    Maksimum mål: Lengde pluss omkrets:360 cm
    Minimumsmål: 23x13x1cm

    Varsling
    1) Når pakken er mottatt av Posten vil du få en SMS og/eller e-post med forventet leveringsdag.
    2) Når sendingen er lastet på bil for utkjøring varsles du via SMS og/eller e-post.
    3) Sjåføren ringer 60 - 30 minutter før levering.

    Postoppkrav
    Sjåføren tar i mot betaling med bankkort (Bankaksept).

    Sporing
    - Sendingen kan spores ved hjelp av sporingsnummeret.
    - Hvis du ikke er hjemme når pakken leveres, vil den bli levert til nærmeste postkontor/Post i Butikk.
    - Last ned posten's sporingsapplikasjon for Android og iPhone.

    Unngå problemer med feiladressering.
    For å unngå problemer med levering, er det viktig at du står oppført med oppgitt adresse i Postens adresselister? (Dersom man flytter og sender adresseendring til folkeregisteret, så oppdateres ikke Postens adresselister automatisk etter folkeregisteret). Er du usikker, vennligst ta kontakt med Posten (tlf.nr: 04004) og sjekk at du står oppført med korrekt adresse.

    lukk

    6. Minipakken (med sporing)

    Minipakken er et raskt og sporbart fraktalternativ som er tilpasset små/lette varesendinger.

    Ordren sendes normalt dagen etter bestilling, forutsatt at alle varen(e) er på lager. For å sikre at din bestilling blir behandlet så raskt og effektivt som mulig, er korrekt navn og adresse på mottaker viktig. Leveringsadressen må være den adressen hvor minipakken blir levert. Pakken leveres i postkassen uten kvittering fra mottaker. Dersom postkassen er full eller låst, skrives hentemelding og pakken kan hentes av mottaker på Post i Butikk / Postkontor. Minipakken med sporing er mindre trygg. Årsaken til det er at den leveres direkte til postkasse, noe som gjør at uvedkommende kan stjele din forsendelse, uønskede personer kan åpne din forsendelse. Vi anbefaler derfor at man benytter andre pakketjenester i stedet, der diskresjon og trygghet er av viktighet.

    - Tilbudet gjelder hele landet

    Levering
    Levering rett i postkassen.

    Fremsendingstid, hvor lang tid tar det før posten kommer frem?
    Fremsendingstiden er 1-3 virkedager, enkelte strekninger 4-5 virkedager. I hovedsak er fremsendingstiden den samme som for Klimanøytral Servicepakke. I perioden 12.12.- 23.12. vil fremsendingstiden øke med inntil 2 dager

    Mål og vekt
    Maksimum vekt: 2 kg pr kolli
    Maksimum lengde 31 cm, bredde 21 cm, høyde 6 cm

    Minimumsmål
    23 x 13 x 1 cm
    Pakke i sylinderform og uemballerte artikler tillates IKKE. For pakker under de generelle minstemålene 23 x 13 x 1 cm kan det beregnes spesialgodstillegg.

    Varsling
    e-varsling (sms/e-post) kan bestilles uten tilleggspris. Hentemelding/-lapp i postkassen koster ekstra på Klimanøytral Servicepakke. Sjåførkort legges om mulig igjen for produkter som leveres på dør som standard.

    Sporing
    Du kan spore pakken frem til terminal ved hjelp av sporingsnummeret. Bring gir ikke erstatning i tilfelle skade eller tap, og tilleggsforsikring kan ikke benyttes.

    Hentefrist ved Post i Butikk / Postkontor
    Hentefristen for alle pakker innenlands er 14 dager. Pakker som ikke hentes innen fristen sendes i retur. Påminnelse blir sendt ut til mottaker etter 7 dager. Ved bruk av sms-/epostvarsel sendes påminnelse dag 3 og dag 11.

    Unngå problemer med feiladressering.
    For å unngå problemer med levering, er det viktig at du står oppført med oppgitt adresse i Postens adresselister? (Dersom man flytter og sender adresseendring til folkeregisteret, så oppdateres ikke Postens adresselister automatisk etter folkeregisteret). Er du usikker, vennligst ta kontakt med Posten (tlf.nr: 04004) og sjekk at du står oppført med korrekt adresse.

    lukk

    7. Ekspress

    Ekspress over natten er et det aller raskeste alternativet, forsikret og sporbart fraktalternativ når det haster å få pakken levert til en mottaker i Norge.
     
    Passer for både bedrifter og privatpersoner når du skal sende post ekspress eller hvis sendingen har verdifullt innhold. Forsikring for inntil kr 50 000 er inkludert.
     
    Ordren sendes normalt samme dag om ordren bestilles før kl. 14, forutsatt at varen(e) er på lager. For å sikre at din bestilling blir behandlet så raskt og effektivt som mulig, er korrekt navn og adresse på mottaker viktig. Leveringsadressen må være den adressen hvor Ekspress blir levert. Ekspress kreves at du er hjemme ved levering.

    - Leveres på døren innen kl 09.00 neste morgen til de fleste byer og større tettsteder
    - Mindre steder - levering innen kl 16.00. Tidsgaranti og inntil 50.000 i forsikring.
    - Sendingen innleveres på postkontor, Post i Butikk eller til landpostbud

    Levering
    Pakkene leveres på døren til mottaker mot kvittering.

    Fremsendingstid, hvor lang tid tar det før posten kommer frem?
    Levering til mottaker innen kl 09.00 neste morgen mandag til fredag. Til mindre steder innen kl 16.00. På lørdager utkjøring mellom kl 10.00-12.00. Les mer om fremsending.

    Ansvar
    Bring Parcels erstatter pakkens verdi inntil kr. 50 000 ved skade eller tap. Følgeskadeerstatning inntil kr. 50 000.

    Tidsgaranti
    Fraktbeløpet refunderes ved forsinkelser, hvis ikke forsinkelsen skyldes force majeure (streik, innstilte ruter) eller feil fra avsenders side.

    Mål og vekt
    Minimum: 23 x 13 x 1 cm
    Maksimum: 120 x 60 x 60 cm
    Inntil 35 kg

    Sporing
    Du kan spore pakken her ved hjelp av sendingsnummeret.

    Unngå problemer med feiladressering.
    For å unngå problemer med levering, er det viktig at du står oppført med oppgitt adresse i Postens adresselister? (Dersom man flytter og sender adresseendring til folkeregisteret, så oppdateres ikke Postens adresselister automatisk etter folkeregisteret). Er du usikker, vennligst ta kontakt med Posten (tlf.nr: 04004) og sjekk at du står oppført med korrekt adresse.

    lukk

    8. Bedriftspakke

    Benyttes fra bedrift til bedrift. Skal kun benyttes til sendinger til foretak der noen er til stede for å motta pakken mellom kl. 08:00 -16:00. Leveringsadresse skal være en gate-/veiadresse, og ikke postboksadresse (unntaksvis mottakere på steder som verken har gate-/veiadresser eller stedsnavn).

    Ordren sendes normalt samme dag om ordren bestilles før kl. 14, forutsatt at varen(e) er på lager. For å sikre at din bestilling blir behandlet så raskt og effektivt som mulig, er korrekt navn og adresse på mottaker viktig. Leveringsadressen må være den adressen hvor Bedriftspakke blir levert.

    - Leveres på døren til mottaker de fleste steder innen kl 16 neste dag
    - Alle pakker kan spores

    Levering
    Levering på døren til de fleste mottakere innen kl. 16 neste dag. For pakker som skal leveres utenfor kjerneområdet, vil det ta 1 dag ekstra. Det gjøres to leveringsforsøk på mottakers adresse. Pakker som ikke lar seg levere på første leveringsforsøk kjøres ut en gang til påfølgende virkedag. Det er mulig å bestille utlevering via Post i Butikk Postkontor dersom mottaker ikke er til stede ved leveringsforsøk på døren. Dette må bestilles når pakken forhåndsmeldes. Tjenesten kan utføres etter hhv. 1. eller 2. leveringsforsøk. Dette prises separat og kun når pakkene har blitt utlevert via postkontor.

    *NB! Pakker med vekt over 35kg eller sendinger med mer enn 4 kolli kan ikke utleveres via postkontor/Post i Butikk og vil gå i retur til avsender.

    Fremsendingstid, hvor lang tid tar det før posten kommer frem?
    1-4 virkedager avhengig av transportstrekning. Detaljer for fremsending finner du her.
    Eksempler:
    Oslo-Oslo 1 virkedag
    Bergen-Oslo 1 virkedag
    Oslo - Bodø 2 virkedager.
    I perioden 12.12.- 23.12. vil fremsendingstiden øke med inntil 1 dag.

    Ansvar
    Bring sitt erstatningsansvar for innenriks befordring av pakker, er etter vegfraktavtaleloven for tiden begrenset til 17 SDR pr kg for det tapte godsets bruttovekt. Lov om Vegfraktavtaler

    Mål og vekt
    Maksimum vekt: 35 kg pr kolli
    Maksimum lengde: 240 cm
    Maksimum mål: Lengde pluss omkrets:360 cm
    Minimumsmål: 23x13x1cm

    Varsling av ankommet pakke
    Dersom pakken ikke lar seg levere på døren og det er bestilt utlevering via hentested (Post i Butikk/Postkontor), legges om mulig igjen sjåførkort med beskjed om hvor og når pakken kan hentes. Dersom sjåførkort ikke kan legges igjen, varsles mottaker via egen hentemelding som brev eller sms dersom mobiltelefonnummer er oppgitt.

    Sporing
    Du kan spore pakken her ved hjelp av sendingsnummeret.

    Unngå problemer med feiladressering.
    For å unngå problemer med levering, er det viktig at firmaet står oppført med oppgitt adresse i Postens adresselister? (Dersom man flytter og sender adresseendring til brønnøysundregisteret, så oppdateres ikke Postens adresselister automatisk etter brønnøysundregisteret). Er du usikker, vennligst ta kontakt med Posten (tlf.nr: 04045) og sjekk at firmaet står oppført med korrekt adresse.

    lukk

    9. SMS/Epost-varsling

    I samarbeid med Posten tilbyr vi gratis SMS og E-post varsling når en pakke er klar for avhenting i post i butikk, ditt lokale postkontor eller når forsendelsen blir kjørt ut. Tjenesten er tilgjengelig på Servicepakker, Ekspresspakker, Hjem på kvelden og Dør/Dør pakker. Alt du trenger for å motta denne tjenesten er å oppgi korrekt telefonnummer og e-post adresse, husk at telefonnummeret må tilhøre en mobiltelefon. Tjenesten leveres av Posten, og administreres av Posten.

    Tidligere hentemelding i postkassen (hentelapp) er en ekstra tjeneste, og koster kr 4 i tillegg. Vi tenker på miljøet, derfor ønsker vi helst å tilby elektronisk hentelapp.

    lukk

    10. Pakkesporing

    Lagervarer sendes normalt samme dag eller i løpet av en til to virkedager. Vi forsøker naturligvis å sende samme dag, men dette avhenger av sesong og bestillingstidspunkt. Transporttiden varierer avhengig av leveringsadresse og hvilken fraktmåte du velger. Sjekk Ordrebekreftelsen din for nærmere detaljer. Tidspunktet du bestiller avgjør når vi kan p lukke, pakke og sende din ordre.

    Er vi utsolgt for varene, får du oppgitt ny dato for når varene kommer inn til oss på en oppdatert ordrebekreftelse. Husk at det normalt tar en dag fra denne dato til varene blir klargjort for forsendelse. Legg også merke til at du kan ha en annen dato på din ordrebekreftelse enn det som vises på web, siden vi tildeler utsolgte varer etter hvert som vi mottar bestillinger.

    Når varene er klargjort for forsendelse fra vårt lager, sender vi en leveringsbekreftelse pr e-post til adressen du har oppgitt. Leveringsbekreftelsen sendes før transportøren henter varene hos oss, derfor kan det ta noen timer før pakken kan spores. For å spore forsendelsen din, kan du bruke Pakkesporing direkte fra ordrestatus på "Min side", slik at du slipper å kontakte oss for å finne ut hvor pakken befinner seg. Har du ikke opprettet konto hos oss, kan du spore din forsendelse ved å oppgi ordrenummer og e-post adressen du benyttet ved bestilling via vår ordrestatus side.

    Har du ditt sendingsnummer eller kollinummer tilgjengelig, kan du også spore din forsendelse direkte på Postens sine sider

    lukk
  • Support og retur

    1. Reklamasjon

    Reklamasjon - Forbrukerkjøpsloven av 21. juni nr. 34, 2002 - Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok tingen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.


    Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi alltid at reklamasjonen sendes oss skriftlig primært ved å søke retur på vår hjemmeside.

    Har du opprettet konto hos oss, går du til «Min Side», Returforespørsel (RMA), velg aktuell ordre. Har du ikke opprettet konto, gå til denne siden, fyll inn ditt ordrenummer og e-postadresse for å vise aktuell ordre. Alle obligatoriske felter må fylles ut, legg også til tilleggsinformasjon som forklarer problemet/årsaken utdypende, og eventuelt hvilke feilrettingsmetoder du har forsøkt.   

    Vent på videre instruksjoner fra vår salgsavdeling, ikke send varen i retur før du har mottatt et gyldig returnummer (RMA). Bekreftelse (RMA nummer) på mottak av reklamasjonshenvendelsen, vil bli sendt til den e-postadressen som du har registrert på din "Min side", eller den e-postadressen som du benyttet ved kjøpet (ikke opprettet konto). I bekreftelsen vil det også bli informert om det kreves spesielle vilkår / håndtering fra kjøper side ifm. retursending av tingen.


    Dersom det foreligger en mangel ved tingen og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende mangels beføyelser:


    - Holde kjøpesummen tilbake
    - Under visse forutsetninger velge mellom retting eller omlevering
    - Kreve heving dersom mangelen ikke er uvesentlig (forutsetning at varen er i samme stand og mengde, § 51)
      (* Hvis kriteriene for heving av kjøpet er i henhold til reklamasjonsreglene i Forbrukerkjøpsloven, skal avtalt beløp og eventuelle frakter refunderes innen 14 dager fra varen er registrert mottatt oss)
    - Kreve erstatning


    Hvis selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke tingen (vi tolker dette løper fra tingen er kvittert inn til Lystbutikk.no) har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.

    Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader, § 30.

    lukk

    2. Angrefrist

    Informasjon om angrerett.

    Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi sender ut informasjon til alle våre privatkunder, via e-post, rundt angrerettloven og angrerettskjema ved hvert kjøp som foretas hos oss.

    Vi anbefaler å vise god omsorg for varen og originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen trygt og sikkert tilbake.

    Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

    -    Angreretten betinger at kunde bærer kostnadene selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom varene ikke kan returneres med normal post anbefaler vi Posten.no for mer info og gjennomføring av retur av større pakker. Dersom forbrukeren uttrykkelig har valgt en annen type levering enn er dette en kostnad som bæres av kunde(jf. Angrerettloven § 24).

    -    Angreretten kan ikke gjøres gjeldende ved levering av forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og der forseglingen er blitt brutt etter levering, eller for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen eller mottatt datafiler på egen server, eller der lisenskode/-informasjon er gjort tilgjengelig.(jf. Ang Angreretten § 22, punkt g, j og n)

    -    Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene tilbake.(jf. Ang Angreretten § 25)

    -    Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25).

    -    Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet..(jf Angrerettloven § 1).


    Aktiv handling

    Det forplikter en aktiv handling* fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (* ref. 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven § 11).


    Hvordan angrer jeg før ordren er pakket / sendt fra vårt lager?

    Kontakt vår salgsavdeling, oppgi at du ønsker og kansellerer din ordre, eller ring til vår salgsavdeling på 64 00 03 33 og be om at hele ordren slettes. Dersom en av disse instanser bekrefter at ordren er slettet har du angret. For din egen del kan det være lurt å beholde kopi av e-post og informasjon om hvem du har pratet med i forbindelse med at du angret i minst 14 dager.


    Hvordan angrer jeg etter ordren er sendt eller hentet?

    Har du opprettet konto hos oss, går du til «Min Side», Returforespørsel (RMA), velg aktuell ordre, velg årsak: angrerett. Har du ikke opprettet konto, gå til denne siden, fyll inn ditt ordrenummer og e-postadresse for å vise aktuell ordre. Alle obligatoriske felter må fylles ut.

    Vent på videre instruksjoner fra vår salgsavdeling, ikke send varen i retur før du har mottatt et gyldig returnummer (RMA). Du vil motta en e-post som bekrefter at ordren er innenfor kriteriene for angrerett. Bekreftelse (RMA nummer) på mottak av angreretthenvendelsen, vil bli sendt til den e-postadressen som du har registrert på din "Min side", eller den e-postadressen som du benyttet ved kjøpet (ikke opprettet konto).

    Fyll ut angrerettskjemaet som du mottok som vedlegg sammen med din ordrebekreftelse, skriv ut bekreftelsen (RMA nummer) og legg den sammen med varen(e), angrerettskjemaet og returner snarest mulig via ett Postkontor* Ditt tilgodehavende av kjøpet vil bli kreditert og tilbakeført alt etter hvilken betalingsmåte** som er benyttet.

    * Postkontor Du betaler kun returporto. Det oppfordres til at Angrerettvarene sendes som registrert pakkepost slik at du kan følge pakken på Posten sine sider slik at du har full oversikt over hvor forsendelsen befinner seg i postens system frem til den ankommer oss.

    ** Betalingsmåte
    Kontant ved henting---Overføres til ønsket bankkontonr.
    MasterCard & VISA---Tilbakeføres til kontokortholders konto
    Klarna faktura-----------Krediteringen utstedes til Klarna
    Gavekort-----------------Gavekortet krediteres. Verdien tilbakeføres til opprinnelig gavekort
    Betalingsutsettelse----Krediteres kunde sin reskontro


    Passiv handling

    Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil du ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura for uavhentet gebyr pålydende kr. 500, for å dekke våre porto og håndteringskostnader.

    lukk

    3. Feil antall, skade eller mangler på levering

    Vare som mangler i forsendelsen

    Hvis du mangler en eller flere varer i forhold til ordre-/leveringsbekreftelsen og dette ikke skyldes at du har restordre liggende hos oss, har vi egne rutiner for å håndtere dette så enkelt som mulig.

    Har du opprettet konto hos oss, går du til «Min Side», Kundeservice, velg aktuell ordre. Denne henvendelsen må inneholde følgende informasjon:

    - Varenummer på varen som mangler

    Har du ikke opprettet konto, gå til «Kontakt Oss», fyll ut navn, e-post, telefonnummer, velg Salgsavdeling. Denne henvendelsen må inneholde følgende informasjon:

    - Ordrenummer
    - Varenummer på varen som mangler

    Salgsavdelingen vil deretter jobbe med å finne ut hva som har skjedd og rette opp eventuelle feil.


    Mottatt feil eller skadet vare

    Har du mottatt en skadet vare (se postskade tilleggs instrukser lenger ned), eller en annen vare enn det som er spesifisert på ordre-/leveringsbekreftelsen skal du gjøre følgende:

    Har du opprettet konto hos oss, går du til «Min Side», Returforespørsel (RMA), velg aktuell ordre, velg årsak. Har du ikke opprettet konto, gå til denne siden, fyll inn ditt ordrenummer og e-postadresse for å vise aktuell ordre. Alle obligatoriske felter må fylles ut. Bekreftelse (RMA nummer) på mottak av henvendelsen vil bli sendt til den e-postadressen som du har registrert på din "Min side", eller den e-postadressen som du benyttet ved kjøpet (ikke opprettet konto).

    Vent på videre instruksjoner fra vår salgsavdeling, ikke send varen i retur før du har mottatt et gyldig returnummer (RMA). Salgsavdelingen vil rette opp eventuelle feil og sørge for at du får korrekt vare.

     

    Skade som skyldes postskade

    Dersom din bestilling har blitt skadet under frakt finner du informasjon om hva du skal gjøre under.

    Postnord:
    Om varen er skadet under transport med Postnord, skal følgende gjøres.

    - Mottaker anmerker skade på sjåførens håndterminal/fraktbrev
    - Sikre dokumentasjon via foto (emballasje og varen).
    - Kontakt Postnord kundeservice straks på telefon 09300 og få et referansenummer i saken
    - Følg deretter overnevnte prosedyre ved Mottatt feil eller skadet vare. Vårt kundesenter vil da behandle din sak og få ordnet ny vare kostnadsfritt tilsendt deg.
     
    Følgende informasjon må være med:
    - Bilder av skaden.
    - Porstnord referansenummer.

    La gods og emballasje være intakt inntil saken er avklart.


    Posten:
    Om varen er skadet under transport med Posten, skal følgende gjøres.

    - Du må ta vare på emballasje samt produktene.
    - Følg deretter overnevnte prosedyre ved Mottatt feil eller skadet vare.
    - Når du har fått godkjent retur går du til posten med den skadde forsendelsen og emballasjen.
    - Sammen med posten skriver du ut en skademelding.
    - Postens skademelding sendes til Lystbutikk.no sammen med godkjent retur (RMA nummer) ifra Lystbutikk.no sammen med den skadde varen.

    Lovverket henviser til at du gjør ting "innen rimelig tid" og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng til når du har hentet/mottatt produktet.

    lukk

    4. Hjelp til feilsøking.

    Har du mottatt et produkt som ikke fungerer slik som beskrevet, kan det være lurt og feil søke litt før man søker om reklamasjon. Her er noen tips:

    - Benytt nye batterier
    - Sjekk at batteriene er korrekt innsatt (+/-)
    - Sjekk at du har skrudd bakstykke langt nok inn.
    - Sjekk at batteri holderen er korrekt innsatt.
    - Les brukermanualen slik at du eliminerer brukerfeil.
    - Verifiser at produktet ikke er beskyttet med låsefunksjon for lagring og reise.

    Skulle du trenge hjelp til feilsøking kan du kontakte oss via vår «live chat», telefon: 64 00 03 33, eller via vårt kundeservicesenter. Oppgi ordrenummer og hvilke vare saken gjeller.

    Testing av feilfri vare
    Feilfri vare om blir returnert til oss, vil bli pålagt et testgebyr. For tiden kr. 250,- og returneres for kundens regning.

    lukk
  • Diskresjon

    1. Diskresjon ved betaling.

    Når du betaler din bestilling, enten med kort, PayPal, Klarna eller ved oppkrav vil beløpet til slutt ende opp hos Sparebank1 på kontonummer 98530508242 som tilhører Dalen Gruppen AS.

    Alle overføringer blir behandlet konfidensielt slik at din sikkerhet som kunde er ivaretatt. Når det blir trukket et beløp fra din konto vil det kun vises som en betaling til Dalen Gruppen AS.
    Dalen Gruppen bruker DIBS til å håndtere alle våre kort transaksjoner. DIBS er en av Scandinavias største leverandører av sikre betalingsløsninger mot elektronisk handel.

    lukk

    2. Diskresjon ved forsendelse.

    Vi benytter helt nøytrale brune pappesker når du velger pakkelevering slik som servicepakke eller på døren som fraktmåte. Velger du brevpost slik som A-Prioritare, sendes din bestilling i polstrede hvite konvolutter godkjent av posten. Disse er forseglet slik at de ikke lar seg åpne uten å måtte bryte forseglingen.


    Forsendelsene har ingen merker eller kjennetegn som røper hva de kan inneholde, og heller ikke noe sex relatert avsender. Alle bestillinger pakkes av oss på en slik måte at det er umulig å gjette seg til hva forsendelsen inneholder. Vi prioriterer alltid kundens diskresjon, og vi har siden 2005 aldri mottatt en klage vedrørende diskresjon.

    lukk

    3. Diskresjon, sensur på siden.

    Vi har valgt å sensurere pornografisk innhold slik som kjønnsorganer og seksuellaktivitet som standard valg. Ønsker du å se alt innhold og du er over 18 år, kan du bekrefte din alder her. Du kan også bekrefte din alder via lenken som du finner høyt oppe til høre på de fleste sidene (Vennligst bekreft alderen din for å se alt innhold)

    lukk
  • Om Lystbutikk.no

    1. Informasjon om selskapet

    Lystbutikk.no eies av Dalen Gruppen AS som ble grunnlagt i 2005 (Org.nr: NO 989 167 294 MVA). Vi er et internettselskap / handelsselskap som tilbyr det meste innenfor disse to segmentene. Kvalitet på produkter og tjenester er noe som er høyt prioritert.


    Selskapet bedriver import, engrossalg og videresalg av produkter til sluttbrukere. Vi har flere internettbutikker av høy standard som selger en rekke forskjellige produkter. Disse butikkene er sertifisert etter NNO - Norsk Netthandlerorganisasjon siste standard, slik at du som kunde skal føle deg trygg på at vi følger norsk lovgivning.

    lukk

    2. Hvor befinner vi oss?

    Hovedkontoret vårt med bl.a. Internett, telefon o.l., administrasjon og lager ligger i Fetsund.

    lukk

    3. Kontakt oss informasjon

    For å gjøre det enklere for oss å hjelpe deg, er det fint om du har kundenummer og helst referansenummer, ordrenummer eller fakturanummer klart når du kontakter oss. Hvis du sender oss e-post, er det flott om du inkluderer denne infoen!

    Gjelder henvendelsen angrerett eller reklamasjon, vennligst se support og retur

    Kontaktskjemaer:
    Vi besvarer alle henvendelser så raskt vi kan og garanterer et personlig svar innen 48 timer. Har du ikke hørt fra oss innen 48 timer, vennligst ta kontakt med oss på telefon (47) 64 00 03 33. Dette gjelder ikke under helg-/helligdager.

    Vær vennlig og benytt et av skjemaene nedenfor.

    - Kundeservice, spørsmål og generelle henvendelser, kundehjelp, problemer.
    Kontakt vår kundeserviceavdeling (velg Kundeservice)

    - Salgsavdelingen, spørsmål vedrørende ordre, produkter, lagervare
    Kontakt vår salgsavdeling (velg Salgsavdeling)

    - Ris og ros, gi oss din vurdering av oss
    Send oss kundetilbakemeldinger (kun fornavn vil være synlig)


    Telefon/faks - Kundesenter:
    - Telefon: (+47) 64 00 03 33
    - Telefaks (+47) 64 00 03 34

    På mandager er det som regel større pågang og lenger ventetid på telefonen til vårt kundesenter.

    Åpningstider Kundesenter:
    - 10:00 - 15:00 Kundeservice og kjøpshjelp (Mandag - Fredag)
    - LiveChat er ofte tilgjengelig utenom ordinær åpningstid


    Postadresse:
    Dalen Gruppen AS
    Postboks 224
    1901 Fetsund

    Besøksadresse:
    Vi tar dessverre ikke mot besøk, og vi har derfor ikke noe fysisk kundemottak eller utleveringssted.


    Foretaksnummer:
    - Foretaksnummer: 989 167 294

    lukk

    4. Personopplysninger og Cookies

    Ditt privatliv og din sikkerhet er av høyeste viktighet, og derfor har vi brukt mye tid og energi på å sikre at dine personlige opplysninger er trygge hos oss. Vi håndterer dine personopplysninger på en sikker måte.

    Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss. Vi gjør oppmerksom på at vi kun utleverer personlig informasjon til oppgitt person (e-post, adresse)


    Personopplysninger.
    Når du handler på Lystbutikk.no trenger vi navn, adresse og e-post. Dette er nødvendig for å kunne sende din bestilling til riktig leveringsadresse og kontakte deg hvis det skulle være behov. Vi er pålagt å oppbevare informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgifts håndtering og eventuell garanti-/returhåndtering. Denne historikken slettes ikke. Vi oppbevarer av sikkerhetshensyn også IP-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen. Informasjonen er tilgjengelig på "Min side".


    Betaling med kort.
    Kortnummer oppbevares ikke utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering.


    Finansiering.
    Hvis du ønsker å inngå avtale om forbrukerfinansiering, må du samtykke til at vi utfører en kredittsjekk basert på fødselsnummeret ditt. Inngår du finansieringsavtale, lagres denne informasjonen frem til lånet er avsluttet. Fødselsnummeret er påkrevet for rapportering til ligningsmyndighetene. Når lånet er avsluttet, blir kredittopplysningen anonymisert og kun benyttet for statistikk.


    Bruk av informasjonskapsler (Cookies)
    Hva er cookies og hva brukes de til?
 Lystbutikk.no benytter informasjonskapsler (cookies), som de fleste andre nettbutikker, og i henhold til norsk lovgivning. En cookie er data som lagres i din nettlesers internminne, som skal gi deg en bedre og mer relevant brukeropplevelse ved besøk på en nettside. Lystbutikk.no bruker cookies blant annet for å kunne gi deg en enklere netthandel med tilgang til login, handlekurv, forlatt handlekurv, kredittpoeng, ønskelister, gjennomføring av kjøp og automatisk visning av relevante produkter på din side. Vi bruker også cookies til statistikk for å lære om hva våre kunder er opptatt av, slik at vi kan gjøre nettsidene våre enda mer brukervennlige.


    Hva slags informasjon lagres?
    I informasjonskapslene vil det bli lagret opplysninger om: IP adresse, valgt nettleser, operativsystemer, hvilken bredbåndsleverandør man benytter, samt data over besøkte undersider og dato/tidspunkt for besøket.


    Slik kan du unngå cookies

    Om du ønsker å unngå bruk av cookies kan du stille inn din nettleser til og ikke akseptere cookies automatisk. Se webleserens hjelpesider for innstillinger. Vær oppmerksom på at om du velger å ute lukke cookies, vil flere av funksjonene på Lystbutikk.no ikke fungere.

    Opplysningene vil aldri bli utlevert eller stilt til disposisjon for tredjepart utenfor vårt konsern. Utenforstående kan bare få innsyn i opplysningene dersom dette er nødvendig for å utføre bestemte tjenester for Lystbutikk.

    Ved å bruke nettsiden Lystbutikk.no samtykker du til bruk av informasjonskapsler.


    Nyhetsbrev.
    Om du ønsker det kan du motta nyhetsbrev fra oss. Du melder deg på ved å gå inn på “Min side”. Du kan også enkelt melde deg av via en link i nyhetsbrevet, eller på “min side”.


    Personopplysninger til tredjepart
    Dalen Gruppen AS selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke slik informasjon med tredjepart. Utenforstående kan bare få innsyn i opplysningene hvis dette er nødvendig for å utføre bestemte tjenester for Lystbutikk. I slike tilfeller inngås strenge avtaler for å ivareta informasjonssikkerheten, i tillegg vil Lystbutikk alltid bestemme hvordan behandlingen av opplysningene skal foregå. Dalen Gruppen AS ved administrerende direktør er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som beskrevet ovenfor.

    lukk