Hvordan handle



1. Ny på Lystbutikk.no?

Er du ny på Lystbutikk.no kan du opprette en kundekonto hos oss på denne siden. Du vil så bli bedt om å fylle inn informasjon vi trenger om deg for at vi skal kunne gi deg tilgang til vårt kundesenter gjennom en lettfattelig registrering i et steg. En kundekonto hos oss vil gi deg muligheten til:
- å handle fra vårt store utvalg
- opptjene kreditt poeng som du kan kjøpe varer for
- forenklet returforespørsel (RMA)
- konstant pris på produkter etter en "pris match" avtale
- tilgang til forum
- gavekort saldo oversikt
- partnerprogram (affiliate)
- kundestøtte, oversikt over alle dine henvendelser
- tilgang til dine lagrede ønskelister
- dine produktomtaler

samt tilgang til kundesenter, samt at du kan velge å få tilsendt vårt ukentlige nyhetsbrev hvis ønskelig. Du kan lese mer om dette på "Min side" etter at du har registrert deg.

2. Hvordan finne produktet?

For å hjelpe deg å finne varen du leter etter, kan du bla deg gjennom hovedkategoriene i toppen av siden, her vil passende underkategorier vises når du har valgt en hovedkategori. Kategoriene er inndelt med underkategorier som leder deg til ønsket varetype og produktsorteringsmuligheter. I alle produktlister vil du også kunne sortere varer på pris, tilgjengelighet, material trygghet, farger, størrelser og mye mer. Du vil også finne et utvalg av nyheter, best selgere, mest sette, anbefalte produkter i hver kategori. Dette er produkter vi anbefaler pga. pris, spesifikasjoner og tilgjengelighet.

Dersom du vet eksakt hva du leter etter, kan du også bruke vår søkefunksjon som du finner på toppen av vår side til enhver tid. For å søke, skriv inn søkeordene i søkeboksen og trykk Enter eller klikk Søk for å se relevante produkter og sider. Vi viser bare produkter som inneholder alle søkeordene, men vi tar ikke hensyn til rekkefølgen på søkeordene. For å få gode resultater, er det viktig at du velger fornuftige søkeord.

3. Gjennomføre handel

For å gjøre det så enkelt som overhodet mulig for deg som kunde og gjennomføre en handel hos oss, har vi lagt stor vekt på å gjøre handlevogn og kasse så lett forståelig som mulig. Når du trykker kjøp på en vare vil en mini handlekurv bli synlig (popup vindu). I dette "popup" vinduet vil du kunne korrigere vareantall, se anbefalte produkter, fortsette å handle, gå direkte til handlevognen. I handlekurven velger du om du ønsker å gå videre til kassen, du vil se oversikt over alle produktene i handlevognen, totalpris, opptjening av kredittpoeng, rabattkort felt, muligheter til å beregne fraktkostnad. Når du er ferdig med din handel går du videre fra handlevognen til kassen. I kassen vil du enkelt kunne velge fraktmåte, betalingsform, leveringsadresse med mer. Du vil også se kostnaden for frakt beregnet ut i fra vekt, volum, kolli og destinasjon.

4. Lagerstatus

Vi forsøker å ha de mest populære varene på vårt lager til enhver tid. Hver eneste av våre varer har en tydelig tilgjengelighets status:

- På lager, vi har mange av den aktuelle varen på lager.
- Begrenset lager, det er kun et lite antall tilgjengelig og det anbefales at du bestiller varen før den blir utsolgt.
- Ikke på lager, vi har ikke varen på lager. Årsaken kan være at vi er utsolgt, vi har problemer med å anskaffe varen fra grossit/produsent. Det betyr derimot ikke at vi ikke kan få tak i den via andre kanaler, vi anbefaler at du velger å melde deg på "jeg venter på dette produktet". Vi vil etter en slik varsel prioritere å anskaffe varen fort. Hvis vi forventer varen inn på lager vil det normalt være oppgitt en ventes inn dato.


Når vi har mottatt og registrert din ordre, vil den enkelte lagervare bli allokert (holdt av til deg) i vårt system. Normalt tilbyr vi ikke restbestillinger, men skulle restbestilling være tilgjengelig for den aktuelle varen kan vi garantere at først til mølla også får først, selv om andre varer i den samme ordren skulle være leveringsklare.

5. Priser

Alle våre priser er inklusiv merverdiavgift dersom ikke annet er oppgitt, men eksklusiv frakt og betalingskostnader (for eksempel oppkravsgebyr). Det er ingen skjulte kostnader eller småordregebyr på Lystbutikk.no, og du får full oversikt over alle kostnader, samt hvor mye merverdiavgift som utgjør totalkostnaden før du bestiller. Prisene er oppgitt i norske kroner for kunder som handler fra Norge. Kunder som handler fra andre land vil i de fleste tilfeller handle med sin egen valuta. Kunder som handler fra Svalbard og Jan Mayen og tilhørende farvann, samt kontinentalsokkelen vil få korrigert merverdiavgiften når de taster inn sin adresse.

Vi forsøker så godt vi kan å være konkurransedyktige på pris, derfor tilbyr "pris match" på hele vårt sortiment. Finner du varen til en bedre pris et annet sted kan du be om et bedre tilbud på den aktuelle varen hos oss. Det gjøres enkelt ved at du trykker på knappen "pris match", fyll ut de nødvendige feltene og inkluder lenke til butikken der du fikk en bedre pris.

Lystbutikk.no endrer kontinuerlig prisene på produktene våre. Dette kan skyldes endringer i valutakurser eller nye priser fra grossister og produsentene. Prisendringer den ene eller andre veien påvirker ikke mottatte bestillinger.

6. Tilbehør

På de fleste produkter der det er tilgjengelig finner du tilbehør som er tilpasset det aktuelle produktet. Tilbehør er produkter vi vet passer godt sammen med produktet eller som gir deg utvidet funksjonalitet, levetid og brukervennlighet.

7. Spesialfunksjoner

For den avanserte og krevende bruker tilbyr vi på Lystbutikk.no en rekke avanserte funksjoner, slik som produkt sammenligninger, ønskelister, 360 produktvisning, 1:1 produktvisning, QR koder, produkt sorterings/filter og mange flere spesialtilpassede funksjoner. Skulle vi mangle noen funksjoner! ta kontakt slik at vi får muligheten til å tilfredsstille ditt krav til funksjonalitet.

8. Min side

For å logge på "Min side" (ditt eget område) kreves det at du har opprettet en konto hos oss. Det er ikke nødvendig kjøpe noe for å ha en konto.

Du kan enkelt gjøre det herfra: Logg på min side eller opprett en konto

Når du har opprettet en konto kan du når som helst logge deg på din konto for å få full oversikt over dine ordre og dine innstillinger på ditt helt eget område. Du kan sjekke dine tidligere ordre og spore den ordren du venter på. Dersom en av varene du har mottatt skulle ha en feil, vil kontoen din også være stedet å oppsøke dersom du ønsker å sende varen tilbake for en erstatningsvare (RMA).
Du kan i tillegg forandre din epostadresse og ditt passord, din leverings- og fakturaadresse og du kan melde deg på (eller av) vårt nyhetsbrev, samt sjekke status på alle typer forespørsler. 

Her har du en oversikt over noen av mulighetene som er tilgjengelig på "min side"
- administrere dine opptjente kredittpoeng
- returforespørsel/angrerett (RMA)
- ordreoversikt
- spore forsendelsene dine
- bestille samme bestilling på nytt
- se dine "pris match" avtaler
- tilgang til forum
- gavekort saldo oversikt
- partnerprogram (affiliate)
- kundestøtte, oversikt over alle dine henvendelser (logg)
- tilgang til dine lagrede ønskelister
- dine produktomtaler
- nyhetsbrev (meld på / av)

9. Betingelser

Betingelser

    • Generelt

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra Lystbutikk.no til forbrukere.
Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.
Salgsbetingelsene og annen informasjon på Lystbutikk.no er bare tilgjengelig på norsk. Betingelsene nummereres forløpende ved endringer. Vi vil oppbevare informasjon om hvilken versjon av salgsbetingelsene som gjelder for din bestilling. Versjonsnummeret blir gjentatt på ordrebekreftelsen.
Er du under 18 år kan du bare handle på oppkrav eller betale ved levering. Du kan også få en myndig, for eksempel en foresatt, til å foreta handelen for deg.
Vi leverer kun til Norge, Svalbard, norsk kontinentalsokkel og andre fjerntliggende norske områder.
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp.
Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, tekstmelding til mobiltelefon (SMS).

    • Definisjon av parter

Selger er: Dalen Gruppen AS , Postboks 224, 1901 FETSUND, telefon: +47 64 000 333, telefaks: +47 64 000 333, og blir i det følgende benevnt vi eller oss.
Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt du, deg, din eller ditt.

    • Gjennomføring av kjøp i vår nettbutikk

For at du skal føle deg trygg på hvordan man bestiller/handler i vår nettbutikk, har vi beskrevet kjøpsprosessen, som består av følgende punkter:

      • Orientering
      • Valg av produkter
      • Handlekurven
      • Valg av forsendelses- og betalingsmåte
      • Eventuell registrering
      • Kontroll av bestillingen
      • Bekreftelse av bestillingen
      • Mottak av ordrebekreftelse
    • Bestillings- og avtaleprosess

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere avtalens pkt. 11.
Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.
Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Du har likevel rett til å gjøre gjeldende din opprinnelige bestilling såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Unntak kan forekomme.

    • Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

    • Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.
Leveranser til Svalbard, norsk kontinentalsokkel eller andre fjerntliggende norske landområder selges uten tillegg av merverdiavgift.

    • Betaling

Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp gjennom postoppkrav, bank- eller kredittkort, eller ved kjøpsfinansiering.
Ved bruk av kort vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som forsendelse blir foretatt.
Uavhentede og ikke-betalte pakker vil bli belastet et gebyr på kr 500 for å dekke våre utlegg.
Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso.

    • Levering og forsinkelse

Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse.
Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.
Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.

    • Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

    • Reklamasjon - Forbrukerkjøpsloven av 21. Juni Nr. 34 2002

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok tingen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig primært ved å søke retur på vår web. Support og retur

Bekreftelse (RMA nummer) på mottak av reklamasjonshenvendelsen vil komme på mail til den mailadressen som kunden har registrert på sin "Min side". I bekreftelsen vil det også bli informert om det kreves spesielle vilkår / håndtering fra kjøper side ifm. retursending av tingen.

Dersom det foreligger en mangel ved tingen og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende mangelsbeføyelser:

      • Holde kjøpesummen tilbake
      • Under visse forutsetninger velge mellom retting eller omlevering
      • Kreve heving dersom mangelen ikke er uvesentlig (forutsetning at varen er i samme stand og mengde, 51)
      • Kreve erstatning

Hvis selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke tingen ( vi tolker dette løper fra tingen er kvittert inn til Lystbutikk.no ) har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.

Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader, 30.

Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Lystbutikk, betaler ikke Lystbutikk disse utgiftene.

    • Garanti

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.

    • Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester (se unntak i siste avsnitt).
Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist).
Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder.
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den.
Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Du har risikoen for transporten tilbake til oss. Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg.
Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.

Angreretten gjelder ikke for CD-plater, DVD-plater, VHS-kassetter og datamaskinprogrammer når forseglingen på det fysiske produktet er brutt.

Ved kjøp av produkter i elektronisk format (lyd- eller bildeopptak, datamaskinprogram, wordfiler, pdf-filer ol.) faller retten til å angre bestillingen bort idet du har mottatt den elektroniske forsendelsen med filen på din server eller lisenskode/-informasjon er gjort tilgjengelig. Angreretten gjelder heller ikke for tidsbestemte ytelser, som kinobilletter, eller for varer som forringes raskt, som for eksempel blomster.

Angreretten gjelder ikke på forseglede intimprodukter om forseglingen er brutt.

Intimprodukter regnes ikke lenger som "i samme stand" dersom de er brukt/testet eller forpakningen/forseglingen er brutt. Angrerett på intimprodukter som ikke oppfyller villkårene for bruk av angrerett hvor forsegling er brutt vil du motta tilbud om å få varen returnet for egen regning, skulle du ikke ønske varen i retur vil den bli destruert siden den ikke lenger kan videreselges.

    • Personopplysninger

Våre kunder er opptatt av at Lystbutikk håndterer personopplysninger på en betryggende måte. Under får du en nærmere beskrivelse av hvordan vi håndterer disse opplysningene.
Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg via transportøren du velger, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Vi er dessuten pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, slik at denne historikken ikke kan slettes. Vi oppbevarer av sikkerhetshensyn også ip-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen. Denne informasjonen er også tilgjengelig på "Min side".
Kortnummer oppbevares ikke av Lystbutikk utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering.
Hvis du ønsker å inngå avtale om forbrukerfinansiering, må du samtykke til at vi utfører en kredittsjekk basert på fødselsnummeret ditt. Dersom du faktisk inngår en finansieringsavtale, lagres denne informasjonen frem til lånet er avsluttet. Fødselsnummeret er påkrevet for rapportering til ligningsmyndighetene. Etter at lånet er avsluttet blir kredittopplysningene anonymisert og kun brukt for statistikk.
Vi samler også inn og oppbevarer loggdata som hvilke kategorier og produkter man kikker eller søker på, for å kunne lære hva våre kunder er opptatt av, samt forbedre produktutvalg og tilbud. Denne informasjonen benyttes også for å kunne gjøre det mulig å vise deg relaterte produkter, eller sende deg relaterte tilbud (dersom du eksplisitt har bedt om dette). Informasjonen benyttes også for å produsere trafikkstatistikker for bl.a. kapasitetsplanlegging.
Vi bruker og krever en cookie for å kunne registrere seg og gjennomføre en bestilling. (Det er mulig å se på produkter uten å bruke cookies.) Vi forsøker dessuten å lagre en permanent cookie som brukes for å gjenkjenne deg når du kommer tilbake; denne kan slettes ved å logge ut fra kontoen din ( "Min side" ).
Vi tilbyr en rekke e-postlister for å motta ulike typer informasjon og tilbud. Det er frivillig å motta dette, og man må eksplisitt melde seg inn i forbindelse med registrering eller på "Min side". Det er også enkelt å melde seg ut fra e-postlistene fra kontosiden( "Min side" ).
Dersom handelen blir avbrutt, sender vi deg en e-post hvor du kan klikke deg direkte inn i handlekurven din og fullføre handelen. Den uavsluttede handlekurven blir lagret i 90 minutter med unntak om du har registrert konto, da vil handlekurven være tilgjengelig når du logger deg inn på ny.
Lystbutikk selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke slik informasjon med tredjepart.
Dalen Gruppen AS ved administrerende direktør er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som beskrevet ovenfor.

Innrapportering av kringkastingsavgiften
Ved salg av utstyr som inneholder en fjernsynsmottaker (TV, Satellitt tuner, PC med tv kort og lignende) innrapporteres kjøpers navn, adresse samt kjøpsdato til NRK.

    • Salgspant

Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.
Lystbutikk har salgspant i de solgte varer som sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger, jfr. pantelovens 3-14 flg. Det er kun bedrifter og offentlige etater som får kjøpe varer på kreditt, og det vil bli foretatt kredittvurdering før fakturautsendelse.

  • Priser og levering

    • Alle priser er oppgitt inkl. mva. og eks. frakt, med mindre annet uttrykkelig er nevnt.
    • Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring som følge av endrede priser fra våre leverandører.
    • Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prissvingninger og lagersituasjon. Vi forbeholder oss også rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i konkurranseforhold og alle andre årsaker.
    • Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende. Med leveringstid menes tidspunkt for ankomst av varer til vårt lager. Medgått tid til plukking, pakking og eventuell produksjon kommer i tillegg før innlevering av forsendelsen til transportør. Når tid er oppgitt i antall dager, menes hverdager og befrakters tid kommer alltid i tillegg.Vi forbeholder oss retten til å avvike og eller endre oppgitt leveringstid uten nærmere varsel.
    • Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt som ikke skyldes feil (se nedenfor) får ikke tilbakevirkende kraft.
    • Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Lystbutikks side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan Lystbutikk ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget.
  • Kundens plikter

    • Den som er registrert som kunde hos Lystbutikk, er ansvarlig for betaling av de ytelser Lystbutikk eller Lystbutikks samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra Lystbutikks side.
  • Ekstraordinære forhold

    • Lystbutikk er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis Lystbutikk godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor Lystbutikks kontroll, og som Lystbutikk ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av.
    • Lystbutikk er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra Lystbutikks side.
    • Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.
  • Endring i vilkårene

    • Lystbutikk forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.
  • Force majeur

    • Er Lystbutikk forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Lystbutikk fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.
  • Tvister og lovvalg

    • Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som angår der i omtalte og der av følgende rettsforhold hører inn under de ordinære domstoler, med Sandefjord tingrett som verneting.
  • Forbehold

    • Vi reserverer oss for skrivefeil og eventuelle prisforandringer
    • Bilder brukt på sidene våre er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende
  • Copyright

    • Alt innhold på disse nettsidene er Lystbutikk.no, Dalen Gruppen AS eller underleverandør av nevntes eiendom og er beskyttet etter bl.a. opphavsretts-, markedsførings- og varemerkelovgivningen. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder bl.a. omtale av produktene og produktspesifikasjoner, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på disse nettsidene skal under enhver omstendighet ikke lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er eksplisitt tillatt etter ufravikelig lovgivning eller etter uttrykkelig skriftlig forhåndssamtykke fra Dalen Gruppen AS.